Stichting vrienden Bonifatiuskerk

Rijswijk

Uurwerk Bonifatiuskerk weer bij de tijd

Het uurwerk van de Bonifatiuskerk aan de Van Vredenburchweg is weer bij de tijd. Omwonenden en passanten konden bijna twee maanden lang niet niet zien hoe laat het was. Fa. Daelmans Klokken en Uurwerken heeft na een grondige restauratie van het uurwerk met een hoogwerker op 40 meter hoogte de wijzerplaten en verlichting aangebracht. De klok slaat weer op het hele en halve uur. De wijzerplaten schitteren dankzij het stralen, spuiten en vergulden met 24-karaats goud nog prominenter dan ooit tevoren. De gehavende lampjes in het uurwerk zijn vervangen door een duurzame LED verlichting. Volgens de leverancier moet het uurwerk weer 15 jaar en de wijzerplaten 30 jaar meegaan.

De financiering van dit project is grotendeels mogelijk gemaakt door de Stichting Vrienden van de Bonifatiuskerk. De Stichting Vrienden financiert projecten waaraan het parochiebestuur door zijn financiële beperkingen in de praktijk niet aan toe komt. De Stichting werft donateurs die met een periodieke bijdrage actief steun willen verlenen aan het verfraaien van de Bonifatiuskerk, een neogotisch monument uit 1897. Ook verkrijgt de stichting inkomsten via subsidies, giften en donaties en erfstellingen.